SOSYAL MEDYA

27 Ocak 2021 Çarşamba

Irmak Erkan - Senaryo - Evcilik Oyunu

      EVCİLİK OYUNU

1- iÇ AKŞAM / ORTA-ÜST KESİME AİT BİR APARTMAN DAİRESİ (ESRA’NIN ANNE VE BABASI)

 Esra’nın annesi kırk yaşlarında bir kadındır, balkonda sigara içmekte, telefonu ile yazışmaktadır. Esra’nın babası ise kırk beş yaşlarındadır, salonda tek başına maç izlemektedir.

2 – İÇ AKŞAM / ESRA’NIN ODASI (ESRA)

 Esra altı yaşında bir kız çocuğudur. Odasında halının üzerine oturmuş, elindeki bir kadın bir erkek iki oyuncak figürü konuşturmaktadır.

     ERKEK

 ‘Zııırrr zıırrr…’

KADIN

‘Kim o?’

ERKEK

‘Nımm…. Nımm….. ben geldim, karnım çok aç. Yemekte ne var?’

    KADIN

‘Ne istiyorsan sipariş ver.’

    ERKEK

‘Yine mi yemek yok? Sen hiçbir şey hazırlama, hiçbir şeye dokunma olur mu?’

     KADIN

 ‘Gören de senin iş yaptığını zannedecek. Market alışverişi bende, pazar desen o da öyle. Adam ol da üzerine düşeni yap. Öyle başka kadınlarla mesajlaşarak erkek olunmuyor.’

     ERKEK

 ‘Esra’nın özel okul, hafta sonu tenis masrafını ben karşılıyorum, dünya para tutuyor, unuttun galiba.’

     KADIN

 ‘Hele bir karşılama, bak o zaman ne oluyor.’

     ERKEK

 ‘Lütfen daha fazla uzatmayalım. Annenle bu hafta sonu için konuşur musun, sor bakalım müsait miymiş? Şu eve köfte getiren lokantanın telefonu neydi?

     KADIN

 ‘Balığa mı gideceksin yine? O her zaman müsait ama senin kızın istemiyor… Ben de ablamda kalırdım iki gece… Bıktım artık, ödevini yap kızım, saat on iki oldu hala uyumadın kızım… Numara buzdolabının üzerinde.’

     ERKEK

 ‘İş için gittiğimi söylersin, dönüşte baban sevdiğin evcilik takımını alacak dersin.’

     KADIN

 ‘Bir denerim ama artık her dediğime inanmıyor, siz beni kandırıyorsunuz, diyor’

     ERKEK

 ‘Sen konuşurken duymuştur, dinlemiştir, mutfak kapısı açık bas bas bağırdığın için… Bütün apartmana sayende rezil oluyoruz. ’

     KADIN

 ‘ Ben mi bağırıyormuşum? Sen, tanıdığım en kendini bilmez, rezil insansın. Seninle harcadığım yıllara acıyorum.’

     ERKEK

 ‘Bak yine başladın. Ben gidiyorum, yemekten vazgeçtim, getirmesinler… İştahım da kalmadı zaten…’

 Esra elinde oynadığı iki oyuncağı etejerindeki çekmecenin içine kaldırır. Odasının ışığını kapatıp uyumak için yatağına yatar.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Feridun Andaç

  KENDİ BAKIŞINDA BİR SES OLABİLMEK                                                                                                         ...